Kappas. On jo kevät. Aika menee niin nopeasti, että en ehdi edes tajuta. Olin myös unohtanut Vuodatuksen. Ihan kokonaan. Eräänä iltana poikaystäväni ihmetteli kun en ollut käynyt Vuodatuksessa. Aika kyllä menee liian nopeasti. Ahdistun sellaisesta. Olen kyllä iloinen. Kevät, aurinko, kukat, linnut ja pörriäiset. Mikä parasta, loma. En tee kesällä mitään. Töitä. Opintoja. Löhöilen. Kerään voimia projekti-opintoihin ja opinnäytetyöhön. Valmistuminen. Huh. Pitäisikö minun olla aikuinen? Ei kai? En minä osaa! Pukaudun Bambi T-paitoihin ja hihittelen hassuille sanoille. Kuten kikkeli. Ei aikuiset tee niin. Aikuiset osaavat muutenkin käyttäytyä. Sanon mielipiteeni liian kärkkäästi ja provosoin ihmisiä. Haluan järkyttää ja olla erilainen. Aika typerää. Tarviiko aikuisten olla aikuisia? Miksi ikä velvoittaa käyttäytymään jotenkin erilailla? Miksi en voi olla hassu, tyhmä Tuija aina? En minä halua muuttua. Haluan olla hassu, tyhmä Tuija. Se on paras Tuija ja tykkään siitä eniten. Silloin voin tehdä asioita ajattelematta mitä muut ajattelee. Se vapauttaa.

- Tuija-