Joensuussa alennusmyynnit ovat suoraan sanoen yhtä helvettiä. Kaupunki on pieni (tai no riippuu mihin vertaa :D), mutta vuoden vaihteen jälkeisen alennusmyynnit houkuttelevat myös ihmisiä tuolta itärajan takaa. Älkää nyt luulko, että olen rasisti tai jotenkin elän vaan isänmaan puolesta, mutta teidän pitäisi joskus kokea se. Suurin osa kaupoissa pyörivistä ihmisistä on Venäläisiä, jotka tuuppivat, tukkivat käytävät ja törkeimmät vievät tavarat suoraan kädestä. Puolustuksekseni voin sano, että olen vieraillut Venäjällä ja asunut ihan tavallisessa Venäläisperheessä. Ihmiset olivat kaikki mitä ystäv'ällisempiä ja ihania. He olivat niitä aivan tavallisia, niin kuin minäkin. Tänne tulevat ovat röyhkeitä uusrikkaita, jotka haluavat vain jyrätä pikku Tuijan ja jättää hänet ilman alennusmyyntien antimia. Siksi käynkin harvoin täällä uuden vuoden jälkeisillä aleilla.

Mutta nyt siskoni oli käymässä meillä ja päätimme suhhauttaa alennusmyyntien myrskyn silmään. Siskoni tuntui löytävän vaikka mitä ostettavaa ja itse en löytänyt mitään. Minulla on muutenkin ollut sellainen tunne, ettei vaatekaupoissa ole nyt oikein miulle passeleita vaatteita. Tykkään yksinkertaisuudesta ja mukavuudesta ja nyt myytävissä vaatteissa tuntuu olevan aina joku vika. Olen myös totaalisen kyllästynyt farkkuihin! Haluaisin saada jotkut mukavat lököpöksyt, jotka kuitenkin olisi vyötäröltä ja takapuolesta suht istuvat mutta muuten kivan rennot. Ehkä minulla on vaan liian tarkat vaatimukset, ja sellaisia unelmien housuja ei olekkaan. Jos jollakin on heittää vinkkiä, mistä ko. housuja voisi löytää, vinkit otetaan avosylin vastaan!

Mutta en kuitenkaan poistunut kaupungilta tyhjin käsin! Olimme juuri poistumassa, kun ehditin, että käydään vierailemassa Marimekossa. Ja tadaa! Ihan vahingossa osuimme alehyllylle, jossa nökötti ehkä maailman täydellisin laukku! Alunperin 60€:n arvoinen laukku houkutteli minut ostamaan vain 40€:n hinnalla! En voinut vastustaa. Eikä asiaa auttanut, että siskoni vieressä sanoi "Ota se!" :D

(Ihana uusi oma mussukka!)

Shoppailun jälkeen illalla vietimme tyttöjen aikaa kera kasvonaamioiden. Löysimme myös kamerasta ihan uusia nappuloita (vaikka kamera minulla on ollut jo varmaan vuoden:D) ja niitähän oli sitten pakko kokeilla!

(Tältähän mä aina näytän!)

Ihana kalansilmä tehoste! :D