Olin laivalla työporukkani kanssa ja illalla menin työkaverin kanssa laivan baariin istuskelemaan. Jonkun aikaa siinä istuttuamme viereemme tuli kaksi miestä. Toinen oli naimisissa ja toinen seurusteli. Teimme kaverini kanssa hyvin selväksi että seurustelemme onnellisesti että turha yrittää mitään. En tiedä mikä miehiä vaivaa mutta he eivät kunnioittaneet omaa suhdettaan eikä myöskään meidän suhteita. Huomasi että ko. miehet halusivat vain yhtä asiaa. Tuli hyvinkin lipeviä kommentteja kuten "Sinun silmät ovat kauniit" ja "Kuulut tällä laivalla 10. kauneimman naisen joukkoon" ja ties mitä. Yritimme olla mahdollisimman nautraaleja, ehkä hieman tylyjäkin näitä tyyppejä kohtaa. Kaverini jopa läväytti toista miehistä.

Luulivatko nämä miehet tosiaan saavuttavansa tällä yrityksellä jotain. Minä en ollut edes imarreltu. Minua ällötti. Kerta olen löytänyt ihmisen jonka kanssa haluan olla ja olen hänen kanssaan onnellinen, miksi haluisin pilata sen? Tekisin vain itselleni hallaa. En voisi löytää toista samanvertaista. Eikö nykyään ihmiset kunnioita toisten suhdetta? Jos tekee selväksi että seurustelee, ei silloin voi mennä toiselle kertomaan mitään lipeviä juttuja. Se loukkaa! Vaikka ko. mies ei omaa suhdetta kunnioittanutkaan niin minä kunnioitin! Molempien suhteita.

Mikä ihmiset saa pettämään? Miksei oma kulta enää riitäkkään? Miksi seurustela ihmisen kanssa jota pettää? Miksi minä en voi ymmärtää? Onko joku joka voi antaa minulle näihin vastaukset? Jos pettää kumppaniaan, suhteessa ei ole kaikki hyvin. Miksei asioista puhuta? Painetaan vaan villasella ja käydään vieraissa? Onko se mikään ratkaisu? Itse en pysty edes kuvittelemaan että tekisin näin. Kerta rakastan poikaystävääni ja olen onnellinen hänen kanssaan, en halua pilata sitä mitenkään. Missä on ihmisten moraali? En minä ainakaan halua tehdä mitään sellaista mitä en halua poikaystäväni tekevän minulle. Jos saisin tietää että joku nainen olisi käynyt liehittelemässä poikaystävääni, olisin mustasukkasista mustasukkasin. Vaikka minulla ei olisi siihen minkäänlaista syytä.

Muutenkin, miksi ihmiset lähtevät laivalle pettämään seurustelu kumppaneita/puolisoitaan? Monesti olen kuullut juttua että urheilu seura lähtee laivalle rellestämään, vaimot on kotona autuaan tietämättömiä mistään. Eikö näille miehille tule huono omatunto? Minä en voisin sen jälkeen palata kotiin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tai kukkakimpun kanssa jolla piettää oma huono omatunto. Vaimohan on vain iloinen kun saa kukkia.

Jos ja kun seurustelette, kunnioittakaa suhdettanne ja omaa kumppania! Rakkaus ei ole itsestään selvyys eikä se kestä tuollaisia kolhuja!