Ihan mieletöntä! Ulkona on loskaa ja maata näkyy! Lumi alkaa väistyä auringon polttavien säteiden tieltä. Kivaa! Rakastan talvea yli kaiken, mutta jotenkin kevät tuo elämään aivan uutta valoa. Tuntuu paljon pirteämmälle ja on olo että on muutoksen aika. Sisäisen ja ulkoisen muutoksen. Tuntuu että junnaan ihmisenä paikoillani. Tyhmä tunne. Haluan jotain uutta. Haluan päästä eroon kiukun puuskistani, jotka ovat aivan samanlaisia kuin pienillä lapsilla. Häpeän niitä aina jälkeenpäin. muutosta on kyllä tapahtunutkin ja olen saanut hillittytä tunteeni ja kiukkuni. Puran sen piirtämiseen. Se on erittäin hyvä keino. harmi vain että viime aikoina minulla on ollut liian vähän aikaa piirtämiselle. Koulu hommat vievät suurimman osan ajastani. Vaikka olenkin työssäoppimassa ala-asteella, tuntuu että tehtäviä pukkaa joka nurkalta. Varsinkin kuin työssäoppimiseni loppuu perjantaina ja pitäisi saada valmiiksi raportti, jonka vähimmäis sivu määrä 10 arkkia, samoin kuin siihen liitettettävät 4 tehtävää täutyisi tehdä, joidan pituus vaatimus on 1-2 arkkia. Pidän opiskelusta, joka on hyvin outoa kun kyseessä olen minä, mutta nykyinen opiskeluni on tutkivaa opiskelua. Saa selailla ja kahlailla kasvayus aiheisia kirjoja läpi. Kyseenalaistaa teoreetikkoja ja kehittää omia menetelmiä. Saa käyttää omia aivoja eikä tarvitse uskoa oikestaan mitää mitä kirjoissa sanotaan. Voi kyseenalaistaa kaiken. Vapauttavaa! Tuntuu muutenkin että kyseenailaistan nykyään kaiken. Todellisuudenkin. On välillä hankalaa olla minä.
                                                     665374.jpg

Minulla sattui tosi hassu tapaus tänään aamulla linja-auto pysäkillä. Istuin odottamassa kaikessa rauhassa linkkiä kunnes joku alkoi puhua minulle. Naishenkilö kysyi että olenko ala-asteella siellä ja siellä työssäoppimassa ja olinhan minä. nainen kertoi kuulleensa edellispäivänä minun ja ystäväni juttelun linkissä. Nainen oli istunut eessämme eikä voinut olla kuulematta juttujamme. Hän oli ajatellut minusta, että minulla on hauskat mielipiteet ja vaikutan ihmiseltä jolla on ihana luonne ja hänen mielestään sovellun yhteisöpedagogiksi hyvin. Olin yllättynyt että vieras ihminen voi sanoa noin kuultuaan jutteluani 10 minuutin bussimatkalla! Hän oli erityisluokan opettaja ja tarjosi minulle työssäoppimispaikkaa. Eikö olekkin hallunkurista! Kaikessa rauhassa istuu bussipysäkillä kun yhtäkkiä alkaakin sadella työssäoppimispaikka tarjouksia.

Sisustin kämpillä viikonloppuna. Vaihdoin järjestystä. Se oli piristävää ja nautin siitä, että saan järjestellä tavaroita. On ihanaa kun uurastus on ohi ja koti näyttää aivan uudelta. Eikä sisustamiseenkaan tarvitse käyttää paljoa rahaa kun vain käyttää mielikuvitusta. Vanhoista tavaroista saa pienellä muokkauksella aivan uuden oloisia tavaroita. Kuten vaikka kirjahyllystä.
        1370963.jpg

Kaadoin kumoon kirjahyllyn joka oli suorakaiteenmuotoinen ja täynnä hyllyjä. Päälle laitoin pöytäliinan, kynttilöitä ja valokuvia.. vola! Olohuoneen uusi ilme on valmis. Kirjat laitoin takaisin hyllyihin toistaiseksi, koska haluan tehdä välihyllyt niin että jokaisessa välikössä on kaksi hyllyä. Kirjat mahtuvat paremmin ja osan kirjoista voi laittaa laatikoihin jotka laitan hyllyille. keväällä täytyy uudistua:)



Miten sinä uudistut keväisin?